Rinne: Microsoftin yt:t luovat painetta uuden viennin rakentamiseen

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vaatii hallitusta tekemään kaikkensa, jotta Microsoftin irtisanottaville löydetään korvaavat työpaikat. Microsoft ilmoitti keskiviikkona käynnistävänsä yt-neuvottelut, jotka koskevat 2300 työntekijää Suomessa. Rinteen mukaan tilanne pakottaa kaikki muutkin puolueet suhtautumaan vakavasti uuden viennin rakentamisen.

”Viimeistään nyt on aika ottaa vakavasti uuden viennin rakentaminen ja Suomeen sitoutuneiden yrittäjien aseman parantaminen”, Rinne sanoo.

Rinteen mukaan Microsoftin ilmoitus on yhtiön työntekijöille ja Salon kaupungille valtava isku. Rinne sanoo, että SDP on valmis auttamaan työntekijöitä niin paljon kuin mahdollista.

”Olen todella pahoillani näiden ihmisten puolesta. He ovat alansa ehdottomia huippuosaajia. Hallituksen on tehtävä kaikkensa yhdessä Microsoftin kanssa, jotta irtisanottaville saadaan korvaavat työpaikat. Tämä on Salon kaupungille kamala isku. SDP tarjoaa auttavaa kättä työntekijöille ja Salolle niin paljon kuin se oppositiosta suinkin on mahdollista”, Rinne sanoo.