Rinne ja Urpilainen: Yhteinen tahtotila SDP:n vahvistamiseksi

SDP on kansanliike, jonka voima perustuu yhdessä tekemiseen yhteisten arvojen pohjalta. Jakamaton ihmisarvo on perusarvomme. Se velvoittaa politiikkaan, jossa kaikki ihmiset pidetään mukana, kaikille turvataan yhtäläiset mahdollisuudet menestyä elämässä ja ihmisille annetaan mahdollisuus uuteen alkuun. Moniarvoinen keskustelu on voimavara, jonka pohjalta yhteinen näkemys sitten syntyy.

SDP:n eduskuntaryhmän työn käynnistyessä tämä moniarvoisuus tuli esille. Siihen liittyi kuitenkin väärinkäsitys, joka tuli esille, kun YLE uutisoi eilen yksityisen ministerien välisen keskustelun. Olemme käyneet eilen maanantaina hyvän ja rakentavan keskustelun. Viime viikon järjestäytymiskokoukseen liittynyt väärinymmärrys on nyt selvitetty. Meillä on yhteinen näkemys siitä, että on arvokasta, kun SDP:ssä on erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä. Se on rikkaus.

Edellä sanottu pätee myös meidän välisessä yhteistyössä. Meillä on yhteinen tahtotila SDP:n vahvistamisesta. Luottamus molemmin puolin on kunnossa.

Antti Rinne ja Jutta Urpilainen