Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Razmyar Sokoksen turkiskohusta: Kuluttajatottumusten muuttuessa markkinat muuttuvat

Ajankohtaista 13:42

Nasima Razmyar

SDP:n kansanedustaja Nasima Razmyar ottaa kantaa keskusteluun kauppaketju Sokoksen päätökseen turkisten myynnin lopettamisesta. Razmyarin mielestä päätöksessä ei ole mitään yllättävää tai dramaattista. Hän hämmästelee, miten tietyt poliittiset voimat haluavat tehdä politiikkaa täysin luonnollisella ja markkinoiden muutoksesta viestivällä kauppaketjun päätöksellä.

─ Markkinat muuttuvat, kuluttajatottumukset muuttuvat, ihmiset muuttuvat. Lähikauppoihin tulee lihatiskin viereen vegehylly, ei siksi, että se olisi välttämättä yhteiskunnallinen kannanotto, vaan koska tarpeeksi moni ihminen haluaa ostaa kaupasta nyhtökauraa ja vihiksiä. Samasta ilmiöstä on kyse Lidlin päätöksessä luopua häkkikananmunista ja Sokoksen päätöksessä luopua turkiksista: tavallisten ihmisten ostopäätöksillä eli kysynnällä, on muokattu tarjontaa, Razmyar toteaa.

Razmyarin mielestä kuluttajatottumusten muutos eettisempään suuntaan antaa paljon uusia mahdollisuuksia myös suomalaiselle tuotannolle ja yritystoiminnalle. Muutosta ei pitäisi siksi keinotekoisesti vastustaa, vaan pyrkiä löytämään siitä uusia menestyksen eväitä.

─ Ei kannata haikailla menneeseen vaan katsoa rohkeasti eteenpäin. Valitettavasti houkutus puolustaa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja on joillekin ylitsepääsemätön este maailman muutoksen tarkastelemiselle, Razmyar päättää.