Räsänen: Hallituksen oma työnäyte ei vakuuta

Joona Räsänen

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen hämmästelee vuosi vaalien jälkeen hallituksen toimia ja tuoreita avauksia, joita kaikkia yhdistää se, ettei niistä puhuttu mitään ennen vaaleja.

− Epäoikeudenmukaiset päätökset, massiiviset koulutusleikkaukset ja kaiken mahdollisen yhtiöittäminen ovat vain esimerkkejä politiikasta, josta hallituspuolueet eivät hiiskuneet sanaakaan ennen vaaleja. Kukapa olisi uskonut vielä ennen vaaleja että keskusta yhtiöittää kansallisomaisuuden ja jättää maakunnat heitteille, kokoomus leikkaa rajusti koulutuksesta ja tulevaisuutemme kasvusta ja perussuomalaiset myy kaikki periaatteensa työntekijöitä kyykyttämällä, Räsänen kysyy.

Jos vaalit pidettäisiin nyt hallituksen työnäytteen jälkeen, olisi vaalitulos varmasti toisenlainen. On demokratian ja koko poliittisen järjestelmän uskottavuuden kannalta kestämätöntä, miten vähän hallituspuolueiden puheet ennen vaaleja ja teot vaalien jälkeen ovat kohdanneet kuluneella vaalikaudella.

− Hallituksen oma työnäyte ei vakuuta. Lyhyessä ajassa hallituspuolueet ovat saaneet sekaisin paitsi suomalaiset työmarkkinat, myös koulutuksen, sosiaali- ja terveydenhuollon tulevaisuuden ja viimeisimpänä liikenteen. Hallitus näyttää uskovan, että Suomen myyntikuntoon laittamalla ja lähes kaiken mahdollisen yhtiöittämällä talous lähtisi nousuun. Tämän työnäytteen perusteella hallitus tuskin saisi enää luottamusta kansalta.