Rantanen iloitsee hallitusohjelman kirjauksista

SDP:n jämsäläinen kansanedustaja Piritta Rantanen on iloinen hallitusohjelmakirjauksesta, joka mahdollistaa konesalien siirtämisestä sähköveron toiseen veroluokkaan.

-Kirjaus on merkittävä ja toivon sen vauhdittavan Hallin datakeskus hanketta. Hallitusohjelmaan on kirjattu myös teollisuuden sähköveron toisen veroluokan laskeminen EU:n sallimaan minimiin, sanoo Rantanen.

-Näillä molemmilla kohdilla on merkitystä Keski-Suomelle ja erityisesti viennistä hengittävälle Jämsän seudulle. Ja molemmat parantavat teollisuuden kilpailukykyä, Rantanen jatkaa tyytyväisenä.

Toinen ilonaihe Rantaselle on sairaaloita koskeva. -Päivystyksen keskittämispykälään on tulossa kirjaus poikkeamislupaan, jos vastuusairaala sitä puoltaa ja laatu voidaan todeta, sanoo Rantanen.

”Keskussairaaloiden päivystystoiminta ja osaajien riittävyys turvataan tarvittaessa erityisin päätöksin (ns. keskittämisasetus), vaarantamatta sosiaali- ja terveydenhuollon toimivaa kokonaisuutta tai potilasturvallisuutta. Valtioneuvosto päättää työjaon ja yhteistyön kehittämisestä erityisvastuualueen yhteisen kannan huomioon ottaen.”

-Tämä on tärkeä linjaus myös Jämsälle ja auttaa osaltaan alueellisesti tasapuolisessa kehittymisessä, sanoo Rantanen.