Rakel Hiltunen pyrkii jatkokaudelle eduskuntaan

Rakel Hiltunen on pohtinut eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi asettumista pitkään ja on nyt päättänyt lähteä tavoittelemaan jatkokautta ensi kevään vaaleissa.Pohdinta johtui polvileikkauksesta, joka tehtiin toukokuussa Peijaksen sairaalassa. Leikkaus onnistui erinomaisesti ja kuntoutuminen samoin. ”Olen saanut uuden otteen elämästä ja liikkuminen on nyt nautinto. Energiaa ja iloa on vapautunut toimintatarmoksi hyvän terveydenhoidon puolesta”, sanoo Hiltunen.

Hiltunen haluaa edelleen tehdä työtä hyvän julkisen terveydenhoidon, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden sekä helsinkiläisten puolestapuhujana.
”Kansalaisten tuntoja on kuunneltava ja kansan äänen on kuuluttava myös päätöksissä. Nyt tältä nykyhallitukselta puuttuu näköala siitä, miten heidän päätöksensä vaikuttavat tavallisen ihmisen arkeen. Otetaan esimerkiksi tämä raju energiaverojen korottaminen. Sehän nostaa satoja euroja ihmisten sähkölaskuja. Miten pieni- ja keskituloinen eläkeläinen, siivooja tai lähihoitaja tästä selviää, kun muutenkin eläminen ja asuminen jatkuvasti kallistuvat ja erityisesti vielä täällä Helsingissä? Vaikka Suomi on kansainvälisissä vertailuissa ykkönen, tulee meidän siltä pitää silmät auki ja korvat kuulolla, miten niillä ihmisillä menee, jotka eivät ole päässeet nauttimaan taloudellisesta menestyksestä. Nyt erityisesti on olemassa vaara, että suomalaiset jakautuvat hyvin ja huonosti pärjääviin perheisiin niin sosiaalisesti kuin taloudellisesti. Tätä kehitystä emme saa päästää luisumaan käsistämme.”

Helsingin sos.dem.-piirin jäsenäänestys eduskuntavaaliehdokkaista järjestetään 13.-30.9.2010.