Rajamäki: Hallitus ymmärsi väylähankkeiden tarpeellisuuden

Valtiovarainvaliokunnan liikennejaoston puheenjohtaja kansanedustaja Kari Rajamäki (sd.) on tyytyväinen kehysriihen päätökseen suunnata Liikenne- ja viestintäministeriön perusväylänpidon rahoitusta liikenneverkon päivittäiseen kunnossapitoon. Liikennepoliittisen selonteon linjausten mukaisesti väyläinvestoinneista siirretään 100 miljoonaa euroa vuodessa liikenneverkon pieniin investointeihin ja ylläpitoon vuodesta 2016 alkaen.

– Valtiovarainvaliokunnan ja hallituspuolueiden edellyttämällä tavalla hallituksen kehyspäätös turvaa liikennepoliittisen selonteon hankkeet. On erityisen myönteistä, että hallitus tässä vaikeassa taloudellisessa tilanteessa ymmärtää liikennehankkeiden merkityksen alueellisen ja kansallisen kilpailukyvyn näkökulmasta.

Rajamäki pitää tärkeänä sitä, että siirrettävät 100 miljoona euroa suunnataan hallitusohjelman mukaisesti pieniin liikenneturvallisuutta ja teollisuuden toimintaedellytyksiä tukeviin hankkeisiin.