Puoluevaltuusto Seinäjoella

SDP:n puoluevaltuusto kokoontuu viikonvaihteessa Seinäjoella. Kokouksen poliittisessa keskustelussa käsitellään varsinkin talous- ja työllisyyspolitiikka sekä asuntopolitiikkaa.

Kokous alkoi lauantaina 14.11. puolilta päivin Kampustalossa. Ensimmäisen puheenvuoron käytti puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Backman. Puheenjohtaja Jutta Urpilainen piti poliittisen tilannekatsauksen.

Poliittisen keskustelun jälkeen puoluevaltuutetut jakautuvat kannanottovaliokuntaan, kunnallispoliittiseen valiokuntaan ja asuntopoliittiseen valiokuntaan.

Sunnuntaina on tarkoitus hyväksyä asuntopoliittinen kannanotto. Silloin käsitellään myös sääntömääräiset asiat, mm. puolueen toimintasuunnitelma ja talousarvio.

Lauantaiaamuna ennen kokouksen alkua SDP tarjosi aamukahvit Seinäjoella kauppakeskus Esptorilla asioiville. Paikalla oli SDP:n poliittinen johto lähes kokonaisuudessaan.

Puoluevaltuuston kokouksen alkua pystyi seuraamaan suorana verkkolähetyksenä lauantaina. Lähetys päättyi klo 14.30.

Kokouksen aikataulu

Urpilainen: SDP on työn puolue