Puoluesihteeri Rönnholm iloitsee SDP:n ehdokasjoukosta: Nyt on aika viedä Suomi yhdessä tulevaisuuslinjalle

SDP asettaa kevään eduskuntavaaleihin täyden listan, 216 ehdokasta. Ehdokkaiden keski-ikä 45 vuotta ja ikähaitari 19–76 vuotta. 30-vuotiaita tai nuorempia ehdokkaita on 25. Naisehdokkaita on 107 ja miesehdokkaita 109, eli prosenttiosuuksina tasan 50 % kumpaakin sukupuolta. Ehdokkaista 29 on nykyisiä istuvia kansanedustajia.

– Olen erittäin tyytyväinen SDP:n monipuoliseen eduskuntavaaliehdokasjoukkoon. SDP:n listoille oli enemmän tulijoita kuin mahtui, ja monessa piirissä listat tulivat valmiiksi jo viime vuonna. Ehdokkaiden sukupuolijakauma on tasainen ja ehdokkaamme edustavat monipuolisesti suomalaisia niin iältään, sukupuoleltaan kuin asuinpaikkakunnaltaan. Listalla on monipuolisesti asiantuntijoita aina koulutuksen, työelämän kuin terveydenhuollonkin aloilta, kommentoi SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

– Reilun kuukauden päästä Suomessa käydään tulevaisuusvaalit. Näissä vaaleissa suomalaiset valitsevat, minkälaisilla askelmerkeillä kuljemme yhdessä kohti 2030-lukua. SDP:n ehdokkaat ympäri Suomea ovat valmiina tekemään töitä inhimillisemmän, tasa-arvoisemman ja reilumman Suomen puolesta. Nyt on aika viedä Suomi yhdessä tulevaisuuslinjalle.