Puheenjohtaja Urpilainen: SDP järjestää miljoona tapaamista

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen hakee keskustelua demokratian kehittämiseksi Suomessa.
– Eurooppa on liukumassa velkakriisistä luottamuskriisin kautta demokratiakriisiin.

– Ahneus ruokkii epäluottamusta, vaikutusvallattomuus epätoivoa ja päämäärättömyys raivaa tietä populismille ja kyynisyydelle. Tällä kehityksellä ei rakenneta tulevaisuutta.

– Suomalaisuus on sisua, talkoita ja välittämistä. Porukalla on Suomessa päätetty, miten parhaaksi on nähty. Nyt meidän päivähoitoa, peruskoulua ja vanhusten hoivaa tullaan kopioimaan ulkomailta asti. Demokraattisesti on aikaansaatu paljon.

– SDP on aina edustanut kansaa, tehnyt asioita kansan parhaaksi ja yhdessä kansalaisten kanssa. Kutsumme nyt kansalaiset demokratiatalkoisiin, keskustelemaan, suunnittelemaan ja uudistamaan tapaa, jolla meille niin tärkeät hyvinvointipalvelut turvataan tulevaisuudessa. SDP järjestää ensi vuoden aikana 1000 tilaisuutta ja tapaa vähintään miljoona kansalaista uuden demokratian ja kuntapalveluiden parantamisen merkeissä.

– Me emme tule kertomaan, miten pitäisi ajatella, vaan tulemme kuuntelemaan ja ideoimaan yhdessä. Edellytän SDP:n ministereiden ja kansanedustajien näyttävän esimerkkiä ja osallistuvan mahdollisimman moneen tilaisuuteen. Aika on mitä otollisin, sillä olemme nyt uudistamassa meidän kunnallisia peruspalveluita. Kuntakohtaisten kohtaamisten lisäksi meidän on tehtävä demokratiatalkoot myös verkossa.