PS:n talouslinja tukahduttaa kasvun

SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Sirpa Paatero kritisoi Perussuomalaisten talouslinjaa siitä, että se tukahduttaa Suomen talouskasvun. Paateron mukaan PS:n ehdotus ALV:n nostosta ja kotitalouksien verovähennysoikeuden poistosta leikkaa liikaa kotimaisesta kulutuskysynnästä.

”Täytyy hämmästellä perussuomalaisten ammattitaidon puutetta talouslinjauksia tehdessään. Tällä hetkellä n. 80 prosenttia Suomen talouskasvusta tulee kotimaisesta kulutuksesta. PS:n talouslinja ampuu Suomea omaan jalkaan.”

Paatero ei ymmärrä myöskään tiedä, mitä ajatella PS:n linjauksista elinkeinopolitiikassa.

”PS leikkaisi siis 100 miljoonaa elinkeinotuista suurten yritysten osalta. Viime viikolla PS vaati 50 miljoonaa laivatilauksen tukemiseen. Olenko ainoa, joka näkee tässä räikeän ristiriidan?”

”Perussuomalaisten todellinen luonne on viimein paljastunut. Se on juuri se, miltä se ulospäin näyttää. Suomalaisen hyvinvointivaltion ylläpitäminen edellyttää viennin piristymistä nykyisestä. PS:n talouslinja ei huomioi tätä realiteettia millään tavalla. Tässä mielessä PS:n talouslinja on täysin pielessä. Haluaisin tietää, miten perussuomalaisten kenttäväki suhtautuu puolueensa talouslinjauksiin.”

Lisätietoja:

Sirpa Paatero