Postin solmu auki

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne on käynyt lävitse pääministeri Juha Sipilän kanssa, miten Postin työtaistelusolmu voitaisiin avata. Rinteen mukaan omistajaohjauksesta vastaava pääministeri voisi vaikuttaa Postin johtoon, jotta kiistaan haettaisin vuoden mittainen siirtymäaika. Siirtymäajaksi tehtäisiin vuoden kestävä palkkaratkaisu ja ulkopuolinen selvittäjän avulla sitten ratkottaisiin, miten Postissa jatkossa toimitaan. Rinne mukaan, että ongelmia työmarkkinoilla on ennenkin ratkaistu näin

Rinne teroitti SDP:n puoluevaltuuston kokouksessa, että Postin tilanne on vakava erityisesti digitalisaation johdosta, mutta Posti ei kuitenkaan voi olla laboratorio, jossa testataan kuinka työehtojen leikkaukset tehdään.

Lue lisää tästä.