Pohjolan demaripuheenjohtajat: Äänestä sunnuntaina muutoksen puolesta

Suomen, Ruotsin ja Tanskan sosialidemokraattien puheenjohtajat kehottavat tänään yhdessä kaikkia käyttämään äänioikeuttaan sunnuntain vaaleissa.

Työttömyys kasvaa nopeasti EU:ssa ja meidän maissamme. Tilanne on pahin nuorille. Kun työpaikat ovat uhattuna, on hyvinvointi uhattuna. Yhteinen viestimme on selkeä – me asetamme työpaikat etusijalle. Taistelu työpaikkojen turvaamiseksi edellyttää, että teemme yhteistyötä rajojemme yli. Tänään pohjoismainen hyvinvointimalli oikeudenmukaisine työehtoineen on uhattuna. Me haluamme vahvistaa pohjoismaista mallia ja asettaa palkansaajan aseman ja oikeudet markkinoiden edelle. Sama palkka samasta työstä.

Tämä on tärkeä vaali, joka määrittää Euroopan suunnan tulevaksi viisivuotiskaudeksi. Äänestä muutoksen puolesta sunnuntaina.

Jutta Urpilainen, Suomi
Mona Sahlin, Ruotsi
Helle Thorning-Schmidt, Tanska

Nordens s-ledare: Rösta på söndag för förändring

Ordförandena för Finlands, Sveriges och Danmarks socialdemokrater uppmanar gemensamt i dag alla att använda sin röst i söndagens val.

Arbetslösheten ökar nu snabbt i EU och i våra länder. Värst är situationen för de unga. När jobben hotas – hotas välfärden. Vårt gemensamma besked är tydligt – vi sätter jobben först. Kampen för trygga jobb kräver att vi samarbetar över gränserna. Idag hotas den nordiska modellen med rättvisa villkor och kollektivavtal. Vi vill stärka den nordiska modellen och sätta dig som jobbar och dina villkor före marknaden. Lika lön för lika arbete.

Det är ett viktigt val som bestämmer Europas inriktning för de kommande fem åren. Rösta på söndag för förändring.

Jutta Urpilainen, Finland
Mona Sahlin, Sverige