Pohjoismaiden demarijohto Helsinkiin

Sosialidemokraattisten puolueiden ja ammattiliittojen johtajat kaikista pohjoismaista kokoontuvat Helsingissä 13. tammikuuta. Kokouksessa käsitellään mm. maiden keinoja selvitä talous- ja työllisyyskriisistä.

Talous- ja työllisyyspolitiikan lisäksi SAMAK-kokous tarkastelee vielä Kööpenhaminassa pidetyn ilmastokokouksen tuloksia ja jatkotoimia.

Paasitornin tapaamisessa valmistellaan myös 7.-9. kesäkuuta Tanskassa pidettävää pohjoismaista työkongressia.

Helsingin kokoukseen osallistuvat puoluejohtajat Jutta Urpilainen, Mona Sahlin (Ruotsi),
Jens Stoltenberg (Norja) ja Helle Thorning-Schmidt (Tanska). Islannin sosialidemokraatteja edustaa puolueen varapuheenjohtaja Dagur B. Eggertsson.

Ammattiliittojohtajista paikalla ovat Lauri Lyly (SAK), Wanja Lundby-Wedin (LO, Ruotsi), Gylfi Arnbjörnsson (ASI, Islanti), Harald Børsting (LO, Tanska) ja Roar Flåthen (LO, Norja).

Ahvenanmaan ja Fär-saarten sosialidemokraatit ovat myös edustettuina.