Pilvi Torsti blogissaan: Nuorten ääntä Euroopassa vahvistettava vahvistamalla nuorisotakuuta

Kansanedustaja Pilvi Torsti muistuttaa blogikirjoituksessaan nuorisotakuun merkityksestä nuorten kiinnittymisessä arkeen ja opintoihin. Torsti osallistui Nuori2019-tapahtuman Turussa.

– Tänä vuonna saimme ensimmäisiä myönteisiä signaaleja NEET-nuorten määrän osalta. Uskon, että nuorisotakuun puitteissa määritellyn tietopohjan avulla tehty pitkäjänteinen työ voisi entisestään parantaa tilannetta. Resursoinnin on tietysti oltava kohdallaan.

Sdp on jatkanut Nuorisotakuun edistämistä julkaisemalla laajan Nuorisotakuu 2.0 –kokonaisuuden. Lisäksi puolue on tehnyt erikseen nuorten mielenterveyteen liittyvän ohjelman.

– Nuorisotakuu on myös eurooppalaisia avauksiamme. Youth Garantee tuli EU:n agendalle 2013 ja mallina käytettiin Suomen ja Itävallan nuorisotakuumalleja. Tulevalla EU-puheenjohtajakaudella meidän kannattaa ilman muuta vahvistaa nuorten ääntä Euroopassa vahvistamalla nuorisotakuuta ja pitämällä siitä meteliä!

Lue Torstin blogi kokonaisuudessaan täältä.