Piirainen: Leikkaukset olisivat nyt myrkkyä

SDP:n kansanedustaja Raimo Piirainen uskoo, että hallituksen budjettiriihessä käydään kova poliittinen vääntö työllisyyttä tukevista toimista ja keinoista supistaa valtion talouden alijäämää.

– Kokoomus esittänee jälleen satojen miljoonien leikkauksia, jotka kohdistuvat heikompiosaisiin. Nämä vaatimukset on ehdottomasti torjuttava ja ratkaisuja on etsittävä muualta. Kun ihmisiä saadaan töihin – vaikkapa rakennukselle – tästä tulee verotuloja joilla talouden alijäämää saadaan sulatettua, Piirainen muistuttaa.

Valtionvarainministeriön sisäinen budjettiriihi käynnistyi tänään. Ministeri Jutta Urpilaisen mukaan elvytysvaraa Suomella on muutaman sadan miljoonan euron edestä. Päähallituspuolue Kokoomus on suhtautunut talouden elvyttämiseen varauksella.

– Elvytys on Kokoomukselle myrkkyä ja sotii puolueen mahdollisia leikkaustavoitteita vastaan. Urpilaisen on nyt pidettävä pää kylmänä ja ajettava näitä palkansaajan asemaa parantavia tavoitteita määrätietoisesti eteenpäin, Piirainen päättelee.