Piirainen: Kajaanin lennot jatkuvat!

2.3.2022

Sanna Marinin hallitus on tänään istunnossaan esittänyt eduskunnalle vuoden 2022 ensimmäisen lisätalousarvioesityksen. SDP:n kainuulainen kansanedustaja Raimo Piirainen on tyytyväinen päätökseen ja pitää esitystä perusteltuna.

– On tärkeää, että esitys sisältää lentoliikenteen ostopalveluja varten 17 miljoonan määrärahan. Tuella rahoitetaan liikennettä Kajaanin, Kemin, Kokkolan, Joensuun ja Jyväskylän lentoasemien ja Helsinki-Vantaan lentoaseman välillä yli koronapandemian kevääseen 2023 asti, sanoi valtiovarainvaliokunnan jäsen Piirainen.

– Päätös kilpailutuksesta tehdään jo nyt. Sillä voidaan estää tilanne, jottei nykyisten sopimusten päättyessä elokuussa synny lentoyhteyksiin katkosta, selvittää Piirainen.

– On myös tärkeää, etteivät yhteydet katkea, ennen kuin matkustajamäärät palautuvat. Se on tärkeää etenkin yrityksille ja sillä on myös iso merkitys matkailuelinkeinolle. Lisäksi esityksessä on määräraha joukkoliikenteeseen, ettei liikkumisen yhdenvertaisuus vaarannu maaseudulla ja kaupungeissa, perustelee Piirainen.

Jaa sosiaalisessa mediassa