Piirainen: Kainuuseen 715 000 euroa kehittämisrahaa

SDP:n kajaanilainen kansanedustaja Raimo Piirainen on tyytyväinen hallituksen tänään jakamiin määrärahoihin.

– Kainuun maakunta sai tänään puoli miljoonaa sopimuksellisen yhteistyömäärärahaa siltasopimuksen mukaisiin toimiin ja 215 000 euroa omaehtoisen kehittämisen määrärahasta. Siltasopimus on solmittu kasvun turvaamiseksi ja positiivisen rakennemuutoksen edistämiseksi, koska Kainuu oli yksi eniten työvoimapulasta kärsivistä maakunnista syksyllä 2018, kun valinta tehtiin, selvittää Piirainen.

Kaksi muuta olivat Pirkanmaa ja Pohjois-Savo. Siltasopimuksissa on sovittu toimista, jotka vaikuttavat työvoiman saatavuuteen, osaamiseen ja koulutukseen, tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan sekä alueen saavutettavuuteen ja tunnettuuden kehittämiseen.

-Poikkeuksellisinakin aikoina on tärkeää, että maakunnan kehittämiseen löytyy panostusta ja rahaa innovatiivisten yritysten tukemiseen. Tämä on hyvä lisä poikkeustoimien lisäksi, sanoo eduskunnan valtiovarainvaliokunnan jäsen Piirainen (sd).