Piirainen hyvillään hallituksen lisäpaukuista yksityisteihin ja lentoliikenteeseen

SDP:n kansanedustaja Raimo Piirainen pitää hallituksen vuoden 2021 Talousarvioesityksen täydennyksiä oikeaan osuneina.

– On tärkeää, että yksityisteiden pitoon lisätään 17 miljoonaa talousarvioesityksen täydennyksessä. Mittojen ja massojen korotuksen takia monelle tielle on syntynyt liikenteellisiä tulppia, kun rummut, sillat ja rakenteet eivät salli tehokasta liikennöintiä. Korjausvelkaa päästään lyhentämään monilla kohteissa, perustelee valtiovarainvaliokunnan ja sen liikennejaoston jäsen Piirainen.

– Erittäin ansiokasta on myös lentoyhteyksien turvaaminen vuoden 2021 loppuun saakka Kajaanin, Kokkolan, Joensuun, Jyväskylän ja Kemin lentoasemille kilpailutuksen kautta. Samalla on syytä saada selvyys hankinnan yhteydessä matkatavaroiden siirtymiseen Helsinki-Vantaalla automaattisesti jatkolennolle; olipa kyseessä koti- tai ulkomaanlento, painottaa kajaanilainen Piirainen.