Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Perussuomalaisten uhosta huolimatta taksiliikenne vapautuu

Ajankohtaista 17:18

kaupunkimaisema

Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan sd-kansanedustajien mielestä liikennekaari kehittyi hallituksen sisäisten paineiden toimesta tasapainoisempaan suuntaan, mutta pienyrittäjävetoiset taksiyritykset tulevat tuntemaan paineen taksien määrien ja hinnan vapauduttua. Todennäköisesti muutos ajaa taksialaa kohti suurempia yrityksiä. Ensitietojen perusteella lakiesitys on kuitenkin alkuperäistä turvallisempi matkustajille, varmistaa kilpailun lähtökohtien tasaväkisyyden sekä antaa paremmin viranomaisille keinoja puuttua epäedulliseen markkinakehitykseen.

– On pidettävä huoli, että Trafille suunniteltu hintakehityksen valvonta kirjoitetaan laissa muotoon, joka mahdollistaa tehokkaan puuttumisen ylihintoihin sekä ehkäisee yliaggressiivista kilpailua. Me teemme töitä sen eteen, jotta perussuomalaisten neuvottelema puolen vuoden lykkäys auttaa aidosti yrittäjiä, pohtii kansanedustaja Katja Taimela.

Eniten hallituksen esitys juuri muuttui taksiliikenteen osalta. Yrittäjät eriarvoiseen asemaan asettava alle 10 000 euron pienimuotoisen toiminnan esitys poistettiin. Ammattimaisen henkilö- ja tavarankuljetuksen luvanvaraisuus säilyy, vaikka monia muita vaatimuksia karsitaankin. Seutuliikenteen kehittämisen kannalta PSA-suojan karsiminen ei kaikilta osin palvele tehokasta joukkoliikennettä ja liikenteen ilmastotavoitteita.

– Hallituspuolueiden edustajien yksimielisyys lehdistötilaisuudessa riittävistä normeista turvallisuuden ja laadun takaamiseksi oli liikuttavaa. Enää jäi ihmeteltäväksi mistä hallituksessa on väännetty keväästä lähtien? totesi kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Liikennekaaren mukanaan tuomiin digitaalisaation ja avoimien rajapintojen mahdollisuuksilla on suuri potentiaali Suomelle ja suomalaisille. Liikennekaari tulee olemaan yksi eduskunnan syksyn suurista lakiuudistuksista, josta kiihkeä keskustelu jatkuu.

– Hyvä, että saimme nyt hallitukselta yhteisen esityksen tämän keskustelun pohjaksi. Monen muutoksen kohdalla tulee silti väistämättä mieleen miksei hallitus keskustellut keskenään jo ennen kuin lykkäsi lakiesityksen lausuntokierrokselle keväällä?  päättää kansanedustaja Satu Taavitsainen.