Peltonen EU-vaaliehdokkaaksi

Kansanedustaja, sd-eduskuntaryhmän sivistysvaliokuntavastaava Tuula Peltonen on nimetty SDP:n EU-vaaliehdokkaaksi. Peltonen keskittyy kampanjassaan sivistyspolitiikkaan, erityisesti lasten ja nuorten koulutukseen sekä työllisyys- ja sosiaaliturva-asioihin. Myös tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusasiat sekä koulutuksessa että työelämässä ovat Peltoselle tärkeitä.

– Kasvavasta kansainvälisestä kilpailusta huolimatta suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole syytä hylätä. Hyvällä koulutuksella ja vahvalla sosiaaliturvalla luomme jatkossakin suomalaisille tasa-arvoiset mahdollisuudet pärjätä kotimaassa, Euroopassa ja muualla maailmassa.

Tuula Peltonen on toisen kauden sosialidemokraattinen kansanedustaja Jämsästä. Eduskunnassa Peltonen työskentelee SDP:n sivistysvaliokuntavastaavana ja puolustusvaliokunnan sekä Pohjoismaiden neuvoston jäsenenä. Peltonen on myös Suomen Sosialidemokraattisten naisten puheenjohtaja, Euroopan Sosialidemokraattisten naisten ja Sosialistisen Naisinternationaalin varapuheenjohtaja sekä STETEn eli Suomen toimikunta Euroopan Turvallisuuden edistämiseksi puheenjohtaja. Kaupunginvaltuutettuna Peltonen on toiminut vuodesta 2000. Siviiliammatiltaan hän on erityisluokanopettaja ja koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri ja yo-merkonomi.