Paavo Lipponen SDP:n presidenttiäänestyksen ykkönen

SDP:n presidenttiehdokkaasta suoritetusta jäsenäänestyksessä eniten ääniä keräsi Paavo Lipponen, yhteensä 15569 ääntä. Tämä on 67 prosenttia kaikista äänistä.

Muista ehdolla olleista ehdokkaista Tuula Haatainen sai 5101 ääntä, yhteensä 22 prosenttia äänistä ja Ilkka Kantola 2488 ääntä, 11 prosenttia äänistä. Yhteensä ääniä annettiin 23276 kappaletta. Äänestysprosentti oli 58,05 %.

Edellisen kerran SDP:n jäsenet äänestivät presidenttiehdokkaasta vuonna 1999. Tällöin ääniä annettiin 12 789 kappaletta. Ehdokkaina olivat Tarja Halonen, Pertti Paasio ja Jacob Söderman. Tarja Halonen sai äänistä 57,7 %.

SDP:n puoluevaltuusto asettaa virallisesti SDP:n presidenttiehdokkaan 8.10.2011.