Paavo Lipponen SDP:n oman presidenttiäänestyksen ykkönen

Vanhanen oli itse aikoinaan sopimassa yksimielisyyspäätöksenteosta ja nyt hän kehuukin enemmistöpäätöksiä, joilla Suomikin voitaisiin pakottaa siirtämään miljardiluokan rahoja tukipaketteihin. Vanhanen syyllistyy aikamoiseen häränpyllyyn kannanotossaan.

– Yksimielisyysvaade antaa suojaa pienille, hyvin asiansa hoitaneille jäsenmaille. Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen ansaitsee tunnustuksen siitä, että hän on johdonmukaisesti puolustanut Suomen eduskunnan hyväksymiä kantoja ja pyrkinyt näin suojaamaan suomalaisen veronmaksajien etuja.

Viitanen muistuttaa, että huolimatta monenlaista vyörytyksestä Iltalehden tuore mielipidetutkimus vahvistaa kansalaisten enemmistön kannattavan isoissa talousasioissa