Paatero: Yhteistyöllä merkittävä sopimus työurien pidentämiseen

– Upea juttu! Suuret kiitokset ministeri Ihalaiselle ja työmarkkinajärjestöille työurien jatkamisesta päästyyn sopimukseen tänä aamuna, riemuitsee Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtaja Sirpa Paatero työmarkkinajärjestöjen ratkaisusta työurien pidentämiseksi.

Syksyllä tehty raamisopimus sai nyt jatkoa ja samalla luottamus yhteiskunnan vakauteen sai vahvistusta.  Sopimus on erityisen tärkeä myös työllisyysprosentin nostamiseen ja yhteiskunnan talouden turvaamisen kannalta. Nyt tehdyt rakenteellisten muutosten esitykset luovat pohjaa kehysneuvotteluihin, jotka jatkuvat päivän aikana lisätulojen ja säästöjen osalta.

Sirpa Paatero
Sirpa.paatero@eduskunta.fi