Paatero vaati Häkämieheltä toimia

Talousvaliokunnan jäsen, kansanedustaja Sirpa Paatero ihmettelee valtion omistajapolitiikasta vastaavan puolustusministeri Jyri Häkämiehen puheita työeläkeyhtiöiden ja valtionyhtiöiden palkkioista.
– Ministeri Häkämies voisi päivittelyn sijaan toimia, jotta valtion yhtiöiden palkkioasiat saadaan kuntoon.

Paatero myös kysyy kokoomuksen linjan perään asiassa, sillä ministeri Häkämiehen puheet kohtuullisuudesta ja kokoomuksen kansanedustajien toimet eduskunnassa ovat ristiriidassa.

– Talousvaliokunnassa SDP esitti pankkivaltuuston kertomuksen yhteydessä, että finanssivalvonta puuttuisi työeläkeyhtiöitten toimitusjohtajien ja hallitusten palkkojen, tulospalkkauksen ja lisäeläkkeiden kohtuuttomuuksiin pankkien ja muiden luottolaitosten tapaan. Kokoomuksen ja keskustan edustajat vastustivat esitystä.