Paatero: Saaristossa asumisen edellytykset säilyvät nykyisellään

Sirpa Paatero

Kansanedustaja Sirpa Paatero (sd.) on tyytyväinen, että hallitus hylkäsi Saaristomeren ja Suomenlahden saaristoalueiden liikennepalvelukokeilun, jossa yhteysalusliikenteen uudet maksut olisi otettu käyttöön.

– Yhteysalusliikenteen uudet maksut olisivat vaikeuttaneet monen suomalaisen elämää ja ennen kaikkea maksut olisivat asettaneet kansalaiset eriarvoiseen asemaan asuinpaikasta riippuen, Paatero huomauttaa.

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner on päättänyt, että saariston liikennepalveluiden kehittäminen jätetään maakunnan vastuulle. Tällä hetkellä emme kuitenkaan vielä tiedä mikä on tuleva maakuntahallinto, joten nyt jatketaan tässäkin kohdin nykyisellä järjestelmällä.