Paatero: Pekkarisen muisti pätkii

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero hämmästelee keskustan Mauri Pekkarisen esiintymistä lauantain Ykkösaamussa.

– Kansanedustaja Mauri Pekkarisen muisti pätkii nyt pahasti. Hallitus nimittäin tarkisti merkittävästi hallitusohjelmaa jo vuosi sitten taloustilanteen muututtua.

– Yritystoiminnan tukemiseen tuli uusi tutkimus- ja tuotekehitysvähennys ja teollisuuden investoinnit saivat kaksinkertaisen poisto-oikeuden. Budjettia tasapainotettiin puolentoista miljardin lisätoimilla vahvistaen veropolitiikan oikeudenmukaisuutta. Solidaarisuusverot jakavat taakkaa aikaisempaa oikeudenmukaisemmin.

– Kyseessä on siis asia, josta Pekkarinen ministerinä ollessaan paljon puhui, mutta ilman mitään tuloksia. Demareilla on valmiutta myös tehdä päätöksiä asioissa, jotka koemme tarpeellisiksi.

Pekkarinen tuntuu muistavan myös etujärjestöhistorian huonosti. SDP:n varapuheenjohtajista kukaan ei ole ollut sak:n varapuheenjohtajana eikä sak:n sihteeri ole eduskunnan puhemiehenä.