Paatero: Mikä on kokoomuksen linja?

Jos Sasin kaavailema siirtyminen enemmistöpäätöksiin EU:ssa toteutuisi, seurauksena olisi Suomen eduskunnan budjettivallan siirtyminen muiden EU-maiden käsiin.

Kimmo Sasin irrottautuminen Suomen aiemmista linjauksista on huolestuttavaa. Jos Sasin kaavailema siirtyminen enemmistöpäätöksiin toteutuisi, olisi seurauksena Suomen eduskunnan budjettivallan siirtyminen muiden eu-maiden käsiin. Sasin vihreä valo sille, että muut maat voisivat päättää Suomea sitovista miljardiluokan takuiden antamisesta, on mahdotonta ymmärtää.

Kokoomuslainen valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja on irrottautunut hallituksen ja eduskunnan aikaisemmasta linjasta. Kokoomuksen täytyy pikaisesti selventää tilannetta ja kertoa, mikä on puolueen linja. Onko Sasi toimimassa omin päin vai onko Sasin esiintyminen kokoomusjohdon siunaamaa?