Paananen: Työntekijän vilttiä lyhennetään molemmista päistä

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen pitää porvarihallituksen hallitusohjelman työllisyyspolitiikkaa epäloogisena.

– Jos hallitusohjelman lukuja katsoo työllisyyskulmasta, voisi erehtyä luulemaan, ettei Suomessa mitään työllisyysongelmaa olekaan.

Paanasen mukaan työntekijän vilttiä lyhennetään nyt molemmista päistä.

– Kun samaan aikaan leikataan sekä työttömyysturvasta että työllisyystoimista, ajetaan töitä hakevat ihmiset todella ahtaalle.

Ansioturvan 200 miljoonan leikkaus, työttömyysindeksien jäädytys sekä työvoimapolitiikan ja Tekesin roimat, yhteensä liki neljännesmiljardin leikkaukset eivät Paanasen mukaan saa rinnalleen merkittäviä työllistämistoimia.

– Työllisyyttä tukevat toimet jäävät tässä paperissa varsin torsoksi. Verrattuna vaalien alla luvattuun työllisyyden merkityksen korostamiseen, nyt nähty esitys vaikuttaa todella oudolta.