Paananen kokoomukselle: Aika liittyä uudistajien joukkoon

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen ihmettelee Kokoomuksen ottamaa roolia tärkeiden uudistusten jarruttajana. Esimerkkinä Paananen mainitsee metropolihallinnon, joka on tärkeä uudistus koko Suomen kannalta.

”Ei voi olla niin, että loppukausi keskitytään jarruttamaan tarpeellisia uudistuksia. Kokoomuksen on otettava jalka jarrulta ja liityttävä uudistajien joukkoon”, Paananen sanoo.

Toisena esimerkkinä jarruttelusta Paananen pitää sote-uudistusta.

”Kun sote viedään eduskuntaan, kaikkien puolueiden täytyy kantaa vastuunsa, jotta se etenee. Kyse on ihmisten terveydestä ja se on SDP:lle tärkeintä.”

Paananen huomauttaa, että aluekehityksen kannalta on tärkeää, että metropoliiudistus etenee. Maankäytön, asumisen ja liikenteen kannalta on tärkeää että metropolihallinto toimii.

”Näin mahdollistetaan sujuva työssäkäynti ja kohtuuhintainen asuminen aluella joka on koko maan kehityksen kannalta tärkeä.”