Oulun sd-piiri: sote-uudistus toteutettava arjen ehdoilla

Oulun Sosialidemokraattinen Piiri ry                                         Tiedote

Julkaisuvapaa heti 2.3.2015

Oulun sd-piiri: sote-uudistus toteutettava arjen ehdoilla

SDP:n Oulun piirin hallitus otti kokouksessaan kantaa sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistukseen. Piiri vaatii, että uudistuksen tulee siirtyä järjestämismalleista ja byrokratian suunnittelusta ihmisten arjen näkökulmaan. Palveluiden tulee olla oikea-aikaisia ja kokonaisvaltaisia.

Sote-uudistuksen perustana tulee olla julkisten palveluiden turvaaminen ja ylläpitäminen. Palveluiden tulee olla lähellä ihmistä ja aitoja arjen kysymyksiä, esimerkiksi miten ihmisen päästä lääkärille. Oulun sd-piiri korostaa, että varallisuus ei saa olla este tasapuolisille terveyspalveluille.

Tulee muistaa, että sote-uudistus on kaikkien puolueiden yhteinen tahtotila. Uudistus tulisi saada huolella toteutettua mahdollisimman pian, piiri vaatii.

Huomion arvoista on myös se, että Pohjois-Suomen alueella on otettu poikkeuksellisen hyvin sote-järjestöt huomioon uudistusta suunniteltaessa. Tämä on oikea suunta ja aidon yhteistyön tulosta.

Lisätietoja: SDP:n Oulun piirin puheenjohtaja Markku Oikarinen, markku.oikarinen(at)kajaani.net, puh. 0400 295 803 ja kansanedustaja Tytti Tuppurainen, tytti.tuppurainen(at)eduskunta.fi, puh. 0400 840 594.