Osaamispolku 2030: Työn murros haltuun!

Digitalisaatio ja globalisaatio haastaa monia perinteisiä ammattialoja, synnyttää kiihtyvällä tahdilla uusia työpaikkoja ja hävittää monia työpaikkoja tulevien vuosien ajan. Onko odotettavissa työpaikkojen häviämisaalto vai työpaikkojen hallitsematon kasvu? Arvion mukaan jopa miljoona suomalaista työntekijää tarvitsee lähivuosina uudelleen kouluttautumista. Kuinka tähän tulisi varautua?

Lämpimästi tervetuloa TSL:n ja SDP:n Osaamispolku 2030: Työn murros haltuun -seminaariin 4.12. klo 16-18. Paikkana toimii Vintti Korjaamolla, osoitteessa Töölönkatu 51.

Tilaisuudessa puhujina ovat:
Kirsi Heinivirta, suunnittelupäällikkö, opetus- ja kulttuuriministeriö
Janne Metsämäki, toimitusjohtaja, Työttömyysvakuutusrahasto ja Koulutusrahasto
Sinimaaria Ranki, johtava asiantuntija, Sitra
Pilvi Torsti, kansanedustaja, SDP

Paneeli: Miten valmistautua työn murrokseen?
Riikka Heikinheimo, johtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto
Mikko Heinikoski,  koulutus- ja työllisyysasioiden päällikkö, SAK
Ida Mielityinen, johtava asiantuntija, Akava

Ilmoittauduthan tilaisuuteen järjestelyiden helpottamiseksi täällä.

Tilaisuus on osa SDP:n elokuussa julkaisemaa Osaamispolku 2030 -kokonaisuutta.

Aiemmin järjestetyt Osaamispolku 2030 -tilaisuudet:
4.9. Osaamispolku 2030: Koulutus ja tasa-arvo 2020-luvun Helsingissä
31.10. Osaamispolku 2030: Toinen aste kaikille