Oppositioryhmät vaativat uusia vaaleja

Opposition eduskuntaryhmät antoivat tänään vastauksensa suurimman eduskuntaryhmän Keskustan puheenjohtajalle Timo Kallille. Eduskuntaryhmien tapaamisessa ne totesivat, että nykyisessä talous- ja työllisyystilanteessa pelkkä pääministerin vaihtaminen ei riitä. Täysin vanhentuneella ohjelmalla ja yli 3 vuotta vanhalla valtakirjalla ei ongelmiin voida aidosti vastata. Sen sijaan on riskinä, että tulevat yhdeksän kuukautta kuluvat välttämättömiä ratkaisuja lykätessä ja vaaleja odotellessa.

Oppositioryhmät arvioivat, että tarvitaan politiikan sisältöjen todellinen uudelleen arviointi ja siihen pohjautuva hallitusohjelma. Suomen talous- ja työllisyystilanne vaativat huomattavia muutoksia noususuhdanteessa tehtyihin linjauksiin. On luonnollista, että tarvittavalle ja merkittävälle linjamuutokselle myös haetaan valtakirja kansalta. Tämän vuoksi olisi parempi käydä ennenaikaiset vaalit.