Oppositio tuotti pettymyksen

Valtion talouden kehysten lähetekeskustelussa eduskunnassa  oppositiopuolueet lupasivat tuoda sanan helinän lisäksi oman vaihtoehtonsa. Suurimman oppositiopuolueen Perussuomalaisten vaihtoehtoa on saanut turhaan odottaa. Pienempi oppositiopuolue keskusta julkisti tänään omia linjauksiaan.

– Keskustan esitys on osin jo lähtökohdiltaan virheellinen. Peitteleekö keskusta omia epäonnistumisiaan ja unohtaa tarkoitushakuisesti oman hallituskautensa hurjan velkaantumisen ja politiikan epäonnistumisen, hämmästelee Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtaja Sirpa Paatero.

Esityksessä löytyy monia hyviä asioita, jotka ovat tuttuja hallitusohjelman lukeneille, kuten esimerkiksi vihreä kasvu ja puurakentaminen. Konkreettiset esitykset euroista, joilla valtion taloutta kohennettaisiin, puuttuvat täysin. Sitä vastoin keskusta jatkaa valitsemallaan pelottelulinjalla ja nakertaa vastuuttomasti pelottelupuheillaan kansalaisten luottamusta tulevaisuuteen.