Ojala-Niemelä: Työllisyyslisäbudjetti tuli tarpeeseen

SDP:n Kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelä tervehtii ilolla vuoden toista  lisätalousarviota, jossa Metsähallituksen luontopalveluihin ehdotetaan 4,5 miljoonan euron lisäystä mm. nuorten työllistämiseksi sekä kansallispuistojen ja muiden luonto- ja retkeilykohteiden markkinoinnin ja palveluiden kehittämiseksi.

Lisäksi talousarviossa pääomitetaan Helsinki-Vantaan laajennushanketta 200 miljoonalla eurolla.

– Nyt kun Helsinki-Vantaa saa korvamerkittyä rahaa kentän kehittämiseen, on Finavialta lupa odottaa investointeja maakuntakenttien korjauksiin, Ojala-Niemelä alleviivaa.

Ojala-Niemelä on ilahtunut siitä, että lisätalousarviossa osoitetaan rahaa rapistuneiden rakennusten, niin terveyskeskusten, päiväkotien kuin oppilaitosten, korjauksiin. Avustusmäärät jaetaan kaikkien tukikelpoisten ja viranomaiskäsittelyn ehdot täyttävien hankkeiden kesken.

Liikenneinfran osalta peruväylänpitoon esitetään 25 miljoonaa euroa teiden, ratojen ja siltojen kunnostamisen aikaistamiseen. Investoinnit on tarkoitus kohdentaa eri puolille Suomea työllisyysvaikutuksen vuoksi ja uskon, että Lappikin saa tästä potista osansa, Ojala-Niemelä toteaa.