Nyt on panostettava työllisyyteen ja talouteen

Suomeen tarvitaan kahden vaalikauden mittainen julkisen talouden tasapainottamisohjelma. Tällä voidaan toteuttaa kestävä julkinen talous ja luoda edellytyksiä kasvupolitiikalle sekä työllisyyden nousulle, vaatii sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä kehysmietinnön vastalauseessaan.

Suomeen tarvitaan kahden vaalikauden mittainen julkisen talouden tasapainottamisohjelma. Talouden tasapainottaminen edellyttää menokuria ja verotulojen lisäämistä, jotta kestävä pohja julkiselle taloudelle voidaan saavuttaa.

Veropoliittiset päätökset on tehtävä niin, että ne kannustavat työntekoon ja ovat oikeudenmukaisia. Työnteon mahdollisuutta on parannettava kaikissa ikäluokissa. SDP vaatii erityisenä tavoitteenaan nollatoleranssia nuorisotyöttömyyteen, mikä tarkoittaa sitä, että jokaiselle nuorelle taataan työ-, opiskelu- tai harjoittelupaikka viimeistään kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.