Myller ja Väätäinen hämmästyneitä vaalipiirijaon toteuttamistavasta

Yhteistyöllä Itä-Suomen etua voidaan ajaa parhaiten. Itä-Suomen jakaminen heikentää alueen asemaa.

Kansanedustajat Tuula Väätäinen ja Riitta Myller (sd.) pitävät Itä-Suomen jakamista vaalipiiriuudistuksessa hyvin valitettavana. Kansanedustajat painottavat, että päätös on erityisen ikävä, kun hyvää Itä-Suomen yhteistyötä on tehty määrätietoisesti usean vuoden ajan. ”Uskomme, että yhteistyöllä Itä-Suomen etua voi ajaa parhaiten”, Väätäinen kertoo. Nyt Itä-Suomi on päätetty jakaa kahteen vaalipiiriin.

”Jakaminen heikentää Itä-Suomen edunvalvontaa. Jo tällä hetkellä Itä-Suomella on erittäin suuria vaikeuksia. Tarvitaan tiukkaa edunvalvontaa”, Myller painottaa.

Itä-Suomen kohtalo on aiheuttanut erimielisyyksiä vaalipiiriuudistuksessa. ”Eikö vaikeissa päätöksissä pitäisi kuulla paikallisia ihmisiä”, Myller painottaa. ”Yritämme yhä yhteistyötä, mutta jako heikentää vääjäämättä alueen asemaa”, Väätäinen päättää.

”Puheenjohtajien on kerrottava itäsuomalaisille mitkä ovat perusteet tälle ratkaisulle”, vaativat Myller ja Väätäinen.

Lisätietoja:

Kansanedustaja Tuula Väätäinen, 050 511 3018