Myller: Hallitus tekee oikeudenmukaista tahtopolitiikkaa

Kasvu, työllisyys, julkisen talouden vakauttaminen ja oikeudenmukaisuus ovat keskiössä hallituksen talous-, vero-, ja sosiaalipolitiikassa. Tämä on näkyvissä myös vuosien 2013–2016 valtiontalouden kehysesityksessä.

Hallitus jatkaa kasvua tukevalla linjalla, joka jo tähän mennessä on kantanut hedelmää. Euroopan kamppaillessa vaikeuksien keskellä Suomi on jopa kyennyt lisäämään luottamusta oman talouteensa.

– Tuloerot ovat kääntyneet laskuun ensimmäistä kertaa sitten Rafael Paasion (sd.) ensimmäisen hallituksen, muistutti Riitta Myller Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheessa valtion kehyksiin.

Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen sopima työurasopimus, nuorten yhteiskuntatakuun toteuttaminen ja sitä täydentävän koulutustakuun toteutus sekä kasvuyrittäjyyden tukeminen ja kilpailukykyämme vahvistaminen parantavat talouden kestävyyttä.

Lisäksi meidän on oltava valmiita muuttamaan toimintatapojamme tehokkaammiksi, taloudellisimmiksi ja kansalaisia paremmin palveleviksi. Tämä pätee niin kuntarakenteen uudistamiseen kuin muidenkin rakenteiden uudistamiseen.

– Uudet innovaatiot niin ympäristöteknologiassa kuin puun uusiokäytössäkin luovat kasvua. Uusien vientituotteiden kehittäminen vaatii koulutukseen ja innovaatioihin sijoittamista, painotti Myller puheessaan.