Mitro Repo huolissaan eläkeläisten asemasta

Hallituksen kaavailut nostaa eläkeikää yksipuolisella sanelulla on väärin. Jo aiemmin tehdyillä rakentavilla ratkaisuilla eläköitymisen keski-ikä on noussut parilla vuodella. Uskon pakottamisen sijaan pehmeämpään linjaan, jossa puututaan työelämän laatuasioihin, turvataan työkyky ja etsitään taloudellisia kannustimia jatkaa pidempään töissä

Eläkkeensaajien Vappujuhlassa Käpylän Työväentalolla perjantaina puhunut Europarlamentaarikko Mitro Repo on muutenkin huolissaan eläkeläisten tulevaisuudesta.

– Suomalaisille on turvattava mahdollisuus inhimilliseen ja onnelliseen vanhuuteen. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että jo eläkkeellä oleva tai tuleva eläkeläinen voi luottaa tulotasonsa riittävyyteen. Tavoitteena on pidettävä 60 prosentin tasoa.