Ministerit Huovinen ja Ihalainen tänään nuorten näytelmässä Jyväskylässä

Peruspalveluministeri Susanna Huovinen ja työministeri Lauri Ihalainen vierailevat tänään Jyväskylässä. He katsovat Huoneteatterilla klo 15 alkavan Lyseon lukiolaisten työstämän näytelmän Saanko puhua? Näytelmä käsittelee ennakkoluuloja ja syrjäytymistä. Nuoret ovat tehneet teeman parissa työtä eri tavoin koko lukuvuoden ajan.

Näytelmän jälkeen ministerit keskustelevat yhdessä nuorten kanssa teemaan liittyvistä kysymyksistä ja keskustelutilaisuuden jälkeen klo 18 ministerit ottavat vastaan palautetta nuorisotakuusta Huoneteatterin kahviossa. Jyväskyläläinen peruspalveluministeri Susanna Huovinen halusi kutsua kollegansa kuulemaan nuorten ääntä.

– Kutsuin kollegat katsomaan näytelmää, koska itse kiinnostuin siitä. Hyvin usein me päättäjät saamme monenlaista informaatiota virkakunnalta, tutkimuslaitoksilta ja järjestöiltä. Tämän lisäksi on tärkeää saada nuorten oma ääni kuuluviin. Mielestäni on arvokasta, että teatterin keinoin saadaan esiin tärkeitä asioita ja samalla nuoret itse saavat kokemusta yhdessä toimimisesta. Olin hyvin iloinen, että nuoret innostuivat tulostamme. Odotamme Laurin kanssa kovasti iltapäivän esitystä ja nuorten tapaamista.