Ministeri Skinnarin Kestävän kasvun kaupunki -keskustelusarja Vantaalla 9.3. klo 10-11

Kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnarin verkkokeskustelusarjan Vantaa-osio tiistaina 9.3. klo 10-11. Aiheena syrjäytymisen ehkäiseminen ja kotouttamisen keinot. Mukana mm. kaupunginjohtaja Ritva Viljanen, Antton Rönnholm juontaa.

Vantaalta löytyy vipuvoimaa ja Suomen kasvavin työpaikkakeskittymä Aviapolis, mutta myös kasvun haasteita. Panostuksia alueiden hyvinvointierojen tasapainottamiseen ja syrjäytymisen ehkäisyyn ei kuitenkaan olla unohdettu. Vantaa on esimerkiksi käynnistänyt myönteisen erityiskohtelun ohjelman, joka tuo 6 miljoonaa euroa erityistoimiin viidelle alikehityksen kierteessä olevalle alueelle. Mitä hyvää Vantaalla on annettava muille kaupungeille? Mihin tulisi jatkossa panostaa?

Kestävän kasvun kaupunki -keskustelusarjan Vantaa-osio tiistaina 9.3. klo 10-11 suorana SDP:n ja Ville Skinnarin Facebook-sivuilla. Aiheena syrjäytymisen ehkäiseminen ja kotouttamisen keinot.

Paneelikeskustelussa mukana:
Ville Skinnari, kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri
Ritva Viljanen, Vantaan kaupunginjohtaja
Piia Sauranen, erityisasiantuntija, Vantaan kaupungin myönteisen erityiskohtelun toimintaohjelma
Burhan Hamdon, toiminnanjohtaja, Hakunilan kansainvälinen yhdistys ry

Verkkopaneelin juontaa SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Kysymyksiä voi jättää Villen Facebook-sivuilla, Twitterissä, Instagramissa tai sähköpostitse (ville.skinnari@eduskunta.fi).

Lisätiedot ja median haastattelupyynnöt: erityisavustaja Tiina Vainio (tiina.vainio@formin.fi, p. 0295 350 148).

Kestävän kasvun kaupunki -keskustelusarja

Kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari järjestää verkkokeskustelusarjan Suomen kasvukeskuksissa Vantaalla, Turussa ja Oulussa. Skinnari kokoaa sarjassaan yhteen kaupunkien ja kolmannen sektorin asiantuntijoita, elinkeinoelämän vaikuttajia sekä päättäjiä tavoitteena etsiä ja jakaa hyviä käytäntöjä, joilla luoda vipuvaikutusta kaupunkien elinvoimaan ja ihmisten hyvinvointiin.

Lähetykset ovat kaikille avoimia ja ne striimataan suorana SDP:n ja Ville Skinnarin Facebook-sivuilla.

Sarjan seuraavat osat:
ti 16.3. klo 12.30-13.30 Turku (osallisuuden kehittäminen ja kaupunkikulttuuri)
to 18.3. klo 9-10 Oulu (elinvoima)