Ministeri Kiuru: Hallitukseen tarvitaan työrauhaa

Opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru (sd.) on huolissaan hallituksen sisäisestä ilmapiiristä ja toimintakyvystä. Kiurun mukaan nyt ei tulisi vaarantaa hallituspuolueiden keskinäistä luottamusta julkisella nokittelulla, vaan keskittyä toimiin kasvun ja työllisyyden vahvistamiseksi.

– On erityisen tärkeää, että  jokainen ministeri keskittyy työhönsä tämän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi juuri sillä hallinnonalalla, joka on hänen omalla vastuullaan. Uskon, että kaikilla riittää tässä kylliksi tehtävää, ilman muiden ministereiden tontilla hämmentämistä, Krista Kiuru toteaa.

Kiurun mukaan valtiovarainministeriö on valmistellut tuoreen budjettiesityksen vaikeissa olosuhteissa etsien nopeasti vaikuttavia toimia taloustilanteen kohentamiseksi.

– Koko valtion taloudesta vastuuta kantava valtiovarainministeri on tässä kaikkein vaikeimmassa paikassa, työrauhaa peräänkuuluttava Kiuru painottaa.

Kiuru vaatii hallituspuolueilta ryhtiliikettä myös jo sovitusta kiinni pitämiseksi.

– Viimeaikoina on ollut luvattoman paljon irtiottoja asioissa, joista on aiemmin selkeästi yhdessä linjattu. Jokaisen ministerin pitäisi pystyä sitoutumaan hallituksen tekemiin päätöksiin ja viemään niitä suoraselkäisesti eteenpäin.