Mika Kari: Soinin kaislikossa suhisee

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini yrittää jälleen siirtää huomiota pois oman puolueensa sisäisestä riitelystä sohaisemalla SDP:n sisälle. Ei ihan reilua Soini. Varsinkin kun näyttää sille, että oman saunan katto on kytenyt jo pitkään, toteaa SDP:n kansanedustaja Mika Kari. Perussuomalaisten sisäiset kahnaukset ovat näkyneet mediassa jo pitkään.

– Homma on kuin suoraan lasten satukirjasta. On myyrää ja sammakkoa, rottia ja mäyriä vain odotellaan. Soinin julkisuustemppu on klassinen esimerkki pyrkimyksestä kääntää huomio omista vaikeuksista muualle. On ymmärrettävää, että puheenjohtaja Soini joutuu epätoivoisena huutelemaan kannanottojaan koti-Suomeen jo merten takaakin.

– Viime vuonna Soini syytti SDP:n ministerivalintoja naisten suosimisesta. Nyt hän syyttää vuorostaan sosialidemokraatteja naisten syrjinnästä.  Missähän puolueessa eduskuntaryhmän hyvää työtä tehnyt naispuheenjohtaja jätettiin tylysti yksin ilman tukea? Perussuomalaisissa on näköjään tapana, että naiset saavat hoitaa vaikeat tehtävät ja sen jälkeen heidät tylysti syrjäytetään.