Melkko SDP:n eurovaaliehdokkaaksi

SDP:n puoluehallitus asetti tänään puolueen uudeksi eurovaaliehdokkaaksi Sari Melkon.
Sari Melkko (52) on kouvolalainen rikosylikonstaapeli. Hän toimii kaupunginvaltuutettuna, Kaakkois-Suomen sosialidemokraattien piirihallituksen jäsenenä sekä Sosialidemokraattisten Naisten toisena varapuheenjohtajana.

– Heikoimmassa asemassa olevien puolesta toimiminen on minulle tärkeää. Tässä työssä tasa-arvon sekä naisten aseman edistäminen ovat avainasemassa. Toimiva EU-yhteistyö on tarpeen esimerkiksi ilmastonmuutoksen pysäyttämisessä ja turvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä. 30 vuotta poliisityötä on näyttänyt monet kasvot yhteiskunnastamme sekä turvallisuuskehityksen muutokset. Haluankin olla rakentamassa turvallisempaa Eurooppaa, Sari Melkko painottaa.

– Kansainväliset ongelmat eivät häviä ne kieltämällä tai sivuuttamalla, vaan ratkaisemalla yhteistyön kautta. Olemme erittäin iloisia joukkueestamme, jota nyt täydennettiin osaavalla ehdokkaalla Kaakkois-Suomesta. On ilo saada Melkko ehdokkaaksemme, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

Aiemmin SDP:n eurovaaliehdokkaiksi on asetettu vaasalainen europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri, rovaniemeläinen Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi, tamperelainen Kalevi Sorsa -säätiön toiminnanjohtaja Kaisa Penny, helsinkiläinen Euroopan demarinuorten kattojärjestön pääsihteeri Tuulia Pitkänen, lahtelainen yrittäjä Alettin Basboga, kansanedustaja Eero Heinäluoma, helsinkiläinen sosiaalipoliittinen tutkija Tomi Kontkanen, jyväskyläläinen väitöskirjatutkija Yannick Lahti ja kuopiolainen yrittäjä Irja Sokka.