Mauno Koiviston perintö kantaa edelleen – suosittu seminaari saa jatkoa Paasitornissa

Mauno Koivisto

Seminaari: Niemi, Suomi ja Eurooppa – Mikä on Suomen tie muuttuvassa Euroopassa?
26.11.2018 klo 17:00 – 20:30. Paasitornin Siltasaari-Sali, Helsinki

Paasitorni täyttyy poliittisen historian ja tulevaisuuden ympärillä käytävästä keskustelusta, kun suosittu Mauno Koivisto – seminaari saa jatkoa. Paikalle odotetaan runsasta osanottoa.

Mauno Koiviston perustama puolueosasto YPSY kunnioittaa presidentti Koiviston elämäntyötä jo toisella korkeatasoisella poliittisella seminaarilla.

Koivisto vei Suomen Euroopan Unioniin. Siksi seminaarin näkökulma on Euroopassa. Tämä näkyy myös nimekkäässä puhujakaartissa.

Alustuksen pitävät kirjailija Juha Hurme, pääministeri Paavo Lipponen ja osastopäällikkö Pilvi-Sisko Vierros-Villeneuve. Tilaisuuden juontaa Erkki Liikanen.

Seminaarille vauhtia antaa harmonikkatrio Matti Pulkki, Mikk Langeproon ja Minna Ristamäki.

– Seminaari on yhdistelmä kulttuuria ja politiikkaa, mikä on hyvin ominaista Maunko Koiviston persoonalle, kertoo niin ikään tilaisuuden järjestelyistä vastaava Eila Nevalainen.

Sunnuntaina 25.11. paljastetaan Hietaniemen hautausmaalla presidentti Koiviston hautamuistomerkki.