Marin tyytyväinen Tampereen raitiotiehankkeen rahoituksesta

SDP:n varapuheenjohtaja ja Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Sanna Marin on tyytyväinen hallitusohjelmaneuvottelujen kirjaukseen, jossa tuetaan Tampereen kaupunkiraitiotiehanketta osana alueen liikennejärjestelmän, maankäytön ja tonttipolitiikan kehittämistä. Valtio osallistuu hankkeen suunnittelukustannuksiin sekä hankkeen toteuttamiseen suunnittelun valmistuttua, arvioituaan ensin Tampereen kaupungin ja Tampereen seudun kuntien toimet tonttitarjonnan lisäämisessä ja asuntotuotannossa.

– Olen todella tyytyväinen siihen, että valtio osallistuu Tampereen raitiotiehankkeen rahoitukseen. Hanke on kaupungille tärkeä paitsi kestävän liikennesuunnittelun myös maankäytön ja asuntopolitiikan näkökulmasta, kommentoi Marin.

– Me tamperelaiset päättäjät olemme tehneet hartiavoimin töitä, jotta Tampereen raitiotiehanke etenee hyvässä aikataulussa. SDP:n neuvottelukunnan jäsenenä olen hyvilläni siitä, että raitiotien rahoituksesta saatiin kirjaus samanaikaisesti pääkaupunkiseudun raidehankkeiden kanssa, Marin lisää.

Tampereen kaupunginvaltuusto päätti kokouksessaan 16. kesäkuuta lähteä toteuttamaan yleissuunnitelman mukaista raitiotiehanketta. Hankkeen toteuttamisen ehtona on, etteivät sen kustannukset saa ylittää 250 miljoonaa euroa ja, että valtio osallistuu kustannuksiin 30 prosentin maksuosuudella.