Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Marin: SDP haluaa vallata kaupungit takaisin

Sanna Marin

Sosialidemokraatit käynnistävät työn kaupunkipolitiikan vahvistamiseksi. Strategista työtä johtaa puolueen varapuheenjohtaja ja Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Sanna Marin. Puoluehallitus päätti asiasta tänään kokouksessaan.

– Elinvoimaiset kaupunkiseudut ovat koko Suomen menestymisen kannalta keskeisessä roolissa. Kaupungit ovat tulevaisuudessa myös entistä useamman suomalaisen koti. Sosialidemokraatit haluavat, että kaupunkiseutuja kehitetään rohkeasti niin taloudellinen, sosiaalinen kuin ympäristöllinen kestävyys huomioiden. Tämä tarkoittaa konkreettisia päätöksiä esimerkiksi koulutuksen, peruspalvelujen, kaupunkikehityksen ja joukkoliikenteen puolesta, Marin linjaa.

SDP haluaa olla tulevaisuudessa Suomen johtava kaupunkipuolue. Saavuttaakseen tämän tavoitteen puolueen on terävöitettävä linjaansa niin valtakunnallisesti kuin kaupunkien valtuustoissa.

– Arvojemme kuten tasa-arvon, solidaarisuuden ja ihmisoikeuksien edistämisen on näyttävä vahvemmin kaikessa toiminnassamme. Kuntavaalitulos osoittaa, että sosialidemokraattisille arvoille ja linjalle on tilausta. On meistä itsestämme kiinni tarjoammeko puolueena ihmisille alustan toimia näiden asioiden edistämiseksi, Marin näkee.

Tampere on yksi niistä kaupungeista, joissa SDP nousi kuntavaaleissa suurimmaksi puolueeksi. Tämä tarkoittaa, että kaupunkia johtaa tulevaisuudessa sosialidemokraattinen pormestari.

– Haluan kutsua puolueen eri toimijat laajasti yhteistyöhön uuden sukupolven sosialidemokraattisen kaupunkipolitiikan linjaamiseksi. Valmiita vastauksia ei ole vaan ne on löydettävä yhdessä alueiden toimijoiden kanssa, Marin kuvaa.