Marin: Satonen voisi keskittyä omien joukkojensa kaitsemiseen

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Arto Satonen kritisoi tänään valtiovarainministeri Antti Rinnettä puoluepolitikoinnista ja koulutussäästöjen kaatamisesta. SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin ei sulata Satosen syytöksiä.

– Kokoomuksen eduskuntaryhmässä on vallinnut täysi kaaos viime aikoina ja tämä on tehnyt hallitustyöskentelystä hyvin vaikeaa. Pääministeri Alexander Stubb ei ole silminnähden kiinnostunut kotimaan kysymyksistä, eikä eduskuntaryhmän puheenjohtaja Satonenkaan ole saanut joukkojaan ojennukseen. Tämä on yksi keskeisimmistä syistä kuluneen viikon äänestysfarsseille.

– Toisen asteen koulutussäästöt kaatuivat kokoomuslaisen sivistysvaliokunnan puheenjohtajan Raija Vahasalon ja opposition yhteispeliin aiemmin tällä viikolla, kun kokonaisuuteen  kytkeytyvä järjestämislaki haudattiin valiokunnassa viivytyskikkailun avulla. Jos Satonen etsii syyllisiä säästöjen kaatumiselle, kannattaisi hänen aloittaa tämä omasta toiminnastaan ja ryhmästään.

– Kokoomus on ollut tuuliajolla Stubbin ja Satosen kaudella. Seuraavaan hallitukseen tällaisilla näytöillä on tuskin mitään asiaa.

Lisätietoja:

Sanna Marin