Marin kysyy opetusministeriltä: Tartutteko SDP:n esitykseen joustavasta koulupäivästä?

Sanna Marin

SDP:n ensimmäinen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sanna Marin toivoo opetusministeri Sanni Grahn-Laasosen tarttuvat SDP:n esittämään aloitteeseen joustavasta koulupäivästä ja vievän sitä eteenpäin.

Ministeri Grahn-Laasonen vastaanotti tänään lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia selvittäneen työryhmän raportin, jossa yhtenä keskeisenä seikkana nousi esiin koulun ja koulurakennusten hyödyntäminen harrastuskäytössä.

– SDP on esittänyt tuoreessa koulutuspoliittisessa ohjelmassaan joustavaa koulupäivää, jossa lasten harrastukset nivoutuisivat osaksi koulupäivää ja perheille jäisi enemmän yhteistä aikaa iltaisin. Tämä esitys on mukana myös työryhmän raportissa ja jäänkin odottamaan, aikooko ministeri ottaa tämän esityksen vietäväksi eteenpäin.

–  Jokaisella lapsella on oltava oikeus harrastaa. SDP on esittänyt myös koulurakennusten entistä parempaa hyödyntämistä lasten harrastustoiminnassa. Hienoa, että tämäkin esitys löytyy työryhmän listalta.

– Seuraavaksi toivon, että hallituksessa tartutaan SDP:n esitykseen koulujen ja päiväkotien sisäilmaongelmien korjaustalkoista. Sisäilmaongelmainen jumppasali ei ole hyvä paikka sählyturnaukselle. Lapset, nuoret ja heidän kanssaan työskentelevät ansaitsevat terveen työympäristön.