Mäkisalo-Ropponen Merille: Politiikassa tärkeintä on olla heikomman puolella

Merja Mäkisalo-Ropponen

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen Merja Mäkisalo-Ropponen epäilee, että perussuomalaisten Leena Merellä saattaa olla omantunnontuskia hallituksen nollatuntisopimuslinjan vuoksi. Sen verran hanakasti Meri tyrmää SDP:n esittämän, hallitusta toimiin velvoittavan vastalauseen aiheesta.

– Kyllä minustakin olisi ikävä joutua äänestämään hallituksen löperön linjauksen puolesta. Nyt työmarkkinoilla erittäin heikossa asemassa olevat, eli nollatuntisopimuksilla töitä tekevät, uhkaavat jäädä oman onnensa nojaan odottamaan heidän oikeutensa turvaavaa lainsäädäntöä. Tämä ei sopinut meille valiokunnassa eikä se sopinut meille eduskunnan suuressa salissakaan.

– Politiikassa ja lainsäädäntätyössä on aina katsottava asiaa heikoimman osapuolen silmin. Se tuskin on politikointia. Minä sanoisin sitä inhimillisyydeksi.